środa, 27 lutego 2013

SZYBKIE KRUCHE CIASTECZKA

Jak sama nazwa mówi są to szybkie, a wręcz ekspresowe ciasteczka, takie które się robi jak wiecie, że w domu nie ma nic słodkiego, a  niespodziewani goście już w progu :)

 Składniki:
  • 25 dag mąki pszennej   
  • 1 jajko    
  • 10 dag masła   
  • 12 dag cukru pudru  
  • 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią(polecam zetrzeć go na cukier puder np. wałkiem do ciasta)  
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie:
  • wszystkie  składniki  zagniatamy razem na gładkie ciasto
  •  rozwałkowujemy  na grubość około 0,7 cm i  wycinamy  foremkami  różne kształty ciasteczek
  •  układamy  na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  •  ciasteczka  pieczemy  w piekarniku nagrzanym do 180°C na złoty kolor około 8 minut.  
  •  gotowe można posypać cukrem pudrem.

121 komentarzy:

  1. Bardzo fajne i smaczne ciasteczka - jak latwo i szybko je zrobic! A piekarz ze mnie bardzo sredni.;) Dziekuje za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciacha naprawdę są szybciutkie po pierwsze wszystko wkłada się do jednej michy i zagniata, po drugie nie trzeba dawać ciasta do lodówki i czekać aż się chłodzi ,a po trzecie są naprawdę smaczne, czyli zagniatamy wszystkie składniki, wykrawamy foremkami lub np szklaną dowolne kształty, ciasto warto rozwałkować np przez papier do pieczenia lub folię spożywczą, pieczemy na złoty kolor ,a gotowe można posypać cukrem pudrem czy polać polewą czekoladową , gwarantuję że nie będzie problemu :) w razie pytań służę radą :) pozdrawiam Katharos/Kasia

      Usuń
    2. A mi się rozpada...

      Usuń
  2. Czy do tych ciasteczek można dodać np. kawałki czekolady,bakalie itp. ??

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy ciastka są już gotowe można je udekorować np.: polać czekoladą i posypać jakąś posypką... albo już kiedy ciastka są gotowe kiedy są jeszcze ciepłe posmarować dżemem i do rozgrzanego piekarnika włożyć ale nie włączać go i jak wyciągniemy ciastka dżem który był na nich zaschnie i w tedy będzie można położyć na środek jakąś wiśnię ( lub inny dowodny owoc ) , ale jeszcze można na niego położyć połowę i sztabki czekolady... :)
    Mam nadzieje że wam się spodobają te dekoracje jak mi ;)
    Pozdrawiam Patrycja Soczewka :*

    OdpowiedzUsuń
  4. czy mozna do nich dodac kakao aby byly czekoladowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze mówiąc jeszcze nie robiłam ich w wersji czekoladowej ale nie widzę problemu w dodaniu kakao, dodaj tylko mniej mąki o łyżkę czy dwie , w zależności ile dodasz kakao, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. A ja zrobiłam są pyszne, tylko ja dodaje o połowę mniej cukru.

      Usuń
  5. Ile tych ciasteczek wychodzi tak mniej więcej?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak długo można je przechowywać, tak żeby nie zrobiły się całkiem miękkie i niedobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się że do 2 tygodni powinny przetrwać w niezmienionej smakowo formie ale tak naprawdę, u mnie w domu nie leżakowały dłużej niż tydzień.

      Usuń
  7. wspaniały przepis właśnie ja i córka je robimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że ciasteczka smakują i gorąco dziewczyny Was pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Szukałam czegoś nieskomplikowanego. Bardzo dziękuję za przepis. Ciasteczka są pyszne, a przede wszystkim wszystko się zgadza w przepisie. Gładkie ciasto wychodzi dokładnie z tej ilości składników. Uśmiałabyś się tylko, jak mierzyłam 0,7 cm :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pamiętaj, że za to ciacha wyszły idealne :) hi hi warto było się pomęczyć z suwmiarką :P gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  9. wcale nie są takie szybkie. musiałam czekać 15 minut na efekt taki jak na obrazku

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne wyszly choc jak dla mnie ciut za slodkie. I piec musialam dluzej. Ale zaspokoilam swoja chec na slodkie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie jedni potrzebują dodać więcej cukru inni mniej to w pełni zrozumiałe ale najważniejsze , że smakowały :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Ciasta wyszły bardzo smaczne, wszyscy zachwalali :) Wydaje się szybki ale jednak z foremkami trzeba się trochę czasu "pobawić". Mimo wszystko jestem na TAK :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he he ale i tak są jedne z szybszych w wykonaniu ciasteczek :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  12. A ile tych ciastek około wyjdzie ? 20 ? 30 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudno powiedzieć zależy od wielkości foremek które użyjesz, +/- 30 szt, jakieś 3/4 puszki którą widać na zdjęciu.

      Usuń
  13. pysznosci i szybciutko... wyszlo mi kolo 20-25 sztuk ale robilam duze formy z Disneya... wyszly smaczne... a nie wspomne ze bez uzycia sub miarki i mialam malo miejsca wiec to ciato na 4 razy rozwalkowywalam wiec kazdy innej grubosci ale przyblizonej... i nie mialam tego cukru z wanilia tylko sam cukier i nie mialam cukru pudru... wiec to tez bylam poprostu zmuszona pominac.. :) ale dzieciaczki i znajomi sie zajadaja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super :) i o to chodzi prosto i pyszne :) gorąco pozdrawiam

      Usuń
  14. czy zamiast cukru pudru , mogę dodać zwykly biały cukier? Bo nie mam cukru pudru w zapasie a mam taka ochotę na te ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, pewnie , śmiało możesz zamienić cukier na zwykł :)

      Usuń
  15. masło czy margaryna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można i to, i to ale lepsze z masłem, której daje delikatny maślany posmak.

      Usuń
  16. Robię ciasteczka już może z 5 raz i za każdym razem wychodzą inaczej - i inaczej niż na Twoich zdjęciach. Czasami wychodzą idealne, pyszne, a czasem rozplywają się podczas pieczenia, albo spalają, od czego to zależy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się ,że wpływ na to może mieć zarówno, temperatura w piekarniku( za słabo albo za mocno rozgrzany piekarnik), rodzaj składników, to czy składniki są prosto z lodówki czy w temperaturze pokojowej, masło czy dajesz miękkie czy twarde, długość wyrabiania ciasta może mieć też wpływ na ostateczny wynik.

      Usuń
  17. Mam pytanie. Chcę zrobić te ciasteczka ale czy cukier puder można zastąpić zwykłym cukrem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak najbardziej, można zamienić cukier puder na zwykły z tym, że trochę więcej musisz dodać zwykłego cukru.

      Usuń
  18. Upiekłam dzisiaj, bajecznie proste i niesamowicie pyszne. Będę robić częściej :D

    OdpowiedzUsuń
  19. ciastka pyszne zrobiłam niespodziankę mamie to przepis szybki i prosty dla przedszkolaka

    OdpowiedzUsuń
  20. Moja trzylatka zrobiła te ciacha prawie sama. Zabawa przednia, narysowałyśmy jeszcze uśmiechnięte buźki przed upieczeniem i wyszły rewelacyjnie! Chwila i gotowe. Teraz zajade je z mlekiem i mówi, że pyszne! Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę :) i również gorąco drogie dziewczyny pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Minęły trzy lata a moja już sześciolatka nadal uwielbia robić te ciasteczka :) Są szybkie i zawsze pyszne. Zakupiłyśmy nowe foremki i za chwile startujemy z wersją świąteczną :)

      Usuń
    3. coś jest w tych ciasteczkach, że dzieci je uwielbiają robić i jeść, mój trzy latek też je lubi robić:) mocno ściskam i pozdrawiam:)

      Usuń
  21. a można bez wanilii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja osobiście lubię posmak wanilii ale jak nie lubisz możesz pominąć

      Usuń
  22. Zrobiłam przed chwilą wersję kakaową, głównie dlatego, że są naprawdę ekspresowe, ale przy tym niezwykle smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie to w tych ciasteczkach lubię, że przez dodatki można je zmieniać i zawsze są pyszne :)

      Usuń
  23. Z przyprawą do piernika PYCHAAA!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkim polecam ten przepis. Ja do ciasta dodałam trochę olejku pomarańczowego i pięknie pachną moje ciacha. Na wierzch odrobina lukru i posypki kolorowej i gotowe. Mój syn je pokochał :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja dodałam olejek migdałowy i pachną cudnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to lubię w tych ciasteczkach, że pasują na każdą porę roku :) pozdrawiam :)

      Usuń
  26. Właśnie zabieramy się z moją siedmioletnią córeczką do pichcenia... Mamy nadzieję, że skończymy przed powrotem taty i będą pyszne

    OdpowiedzUsuń
  27. No i wyszły wspaniałe! Z trudem powstrzymuję Gabrysię przed spałaszowaniem wszystkich tuż przed obiadem u babci. Będziemy miały smaczną niespodziankę do popołudniowej herbatki. Dziękujemy za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że ciasteczka smakowały :) mam nadzieję, że jeszcze nie raz zagoszczą w Waszym domu :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  28. okołu ilu takich ciasteczek wychodzi z tej porcji??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy od foremek które użyjesz, mniej więcej wychodzi tyle ciasteczek co na zdjęciu czyli jakieś pół puszki.

      Usuń
  29. Pycha. Dodałam cynamon i skórkę pomarańcza. Musiałam odłożyć dla chłopaka, ponieważ domownicy zjedliby wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepyszne! Dodałam kakao i suszoną żurawinę. Jedne z najlepszych ciastek jakie piekłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę :) i na pewno tą wersję muszę przetestować :)

      Usuń
  31. A ja zrobiłam te ciasteczka z rodzynkami i orzechami czekam teraz na narzeczonego aż wróci z pracy ,cóż oprzeć się im ciężko !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taka narzeczona to skarb :) dodatkowym plusem tych ciasteczek jest to,że za każdym razem w zależności od użytych dodatków mogą smakować inaczej :)

      Usuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  33. Właśnie zrobiłam razem z córką wyszły pyszne przepis zastaje z nami na zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo miło mi to słyszeć :) i najważniejsze,że ciasteczka smakowały, gorąco pozdrawiam :D

      Usuń
  34. a ile gdzieś tak wychodzi tych ciasteczek

    OdpowiedzUsuń
  35. a ile gdzieś tak wychodzi tych ciasteczek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mniej więcej puszka tak jak na zdjęciu, pozdrawiam :)

      Usuń
  36. Dodałam do masy wiorki kokosowe, sezam i łyżeczkę cynamonu... Ciasteczka sa PRZEPYSZNE!!!! nie za słodkie, idealnie kruche, rozpływają sie w ustach. Dziękuje za super przepis :)))) ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mega się cieszę ,że ciasteczka smakują:)i jak widać są świetną bazą i świetnie współgrają z różnymi dodatkami , gorąco pozdrawiam :)Kasia

      Usuń
  37. Robilam je juz kilka razy. Naprawde super przepis i super szybkie przygotowanie. Nie mam foremek, wiec robilam kulki i lekko rozgniatalam je widelcem. Nie byly takie zgrabne, jak te na zdjeciu, ale rodzince to nie przeszkadzalo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę ,że ciasteczka smakują,a w jakiej formie się je zrobi to tak naprawdę nie ma znaczenia, ważne że zawsze wychodzą i są pyszne :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  38. Ciasteczka robi się szybko i sprawnie a w dodatku są przepyyyyszne!!!! Super przepis!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że ciasteczka smakowały , gorąco pozdrawiam :D

      Usuń
  39. Proste i pyszne, dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  40. Najlepsze kruche ciasteczka jakie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  41. były przepyszne i bardzo szybkie w wykonaniu.

    OdpowiedzUsuń
  42. a zzy mozna dac olej zamiast masla?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co wiem to nie bo właśnie masło jest bazą kruchych ciasteczek

      Usuń
  43. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja zrobiłam z podwójnej porcji.Rodzinka zadowolona. Są przepyszne i bardzo szybko je się robi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciasteczka smakowały :) gorąco pozdrawiam :D

      Usuń
  45. Czy mozna ciasto wyrobic mikserem?

    OdpowiedzUsuń
  46. Czy można użyć mąki ryżowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze ich nie piekłam na mące ryżowej więc trudno mi powiedzieć, testowałam tylko mąkę pełnoziarnistą i było ok

      Usuń
  47. Witam. Można zamienić mąkę pszenna na pełnoziarnista? jesli tak to w jakiej proporcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, jak najbardziej sama często robię te ciasteczka dla dzieci właśnie na mące pełnoziarnistej, proporcje te same, pozdrawiam :)

      Usuń
  48. Mam pytanie, niestety nie mogę jeść ciastek z cukrem. Czym można zastąpić cukier? bo pominięcie go powoduje, że ciasto jest strasznie twarde, i robienie tych ciastek staje się udręką. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, śmiało cukier zamień ksylitolem tylko taj go mniej niż w przepisie, pozdrawiam

      Usuń
  49. i kto by pomyślał żeby takie pyszności były takie proste do zrobienia :) dzięki za przepis, na pewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  51. A czy maslo ma być w temperaturze pokojowej czy z lodowki?

    OdpowiedzUsuń
  52. Wow, ten przepis jest super prosty, a ciastka wychodzą bardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  53. Zrobiłem, wyśmienite.... Jem cały czas, na wszelki wypadek zrobiłem z 1 kilograma mąki ...

    OdpowiedzUsuń
  54. A czy zamiast masła można dać margaryne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ale z masłem zdecydowanie są smaczniejsze.

      Usuń
  55. Bardzo szybki, prostu i tani przepis 🙂 dziękuję i Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  56. Uwielbiam te ciasteczka, nauczyłam się je robić lata temu na jakiejś kolonii wakacyjnej, ale przypomniałam sobie o nich stosunkowo niedawno, kiedy córka poprosiła mnie o przygotowanie czegoś na kiermasz szkolny. Od tego czasu w domu mamy zawsze ich zapas pod ręką. Kupiłyśmy na nie specjalny próżniowy pojemnik.
    Ja dodatkowo przed upieczeniem smaruję ciasteczka białkiem jajek i posypuję gruboziarnistym cukrem specjalnym do wypieków. Dzięki temu wyglądają efektowniej i są słodsze :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Robiłam dziś z córką.super :-)

    OdpowiedzUsuń
  58. Udało się Ci się wszystko naprawdę dobrze opisać

    OdpowiedzUsuń
  59. Chętnie skosztuję takie pyszności

    OdpowiedzUsuń